پایدار

M.gh=block

پایدار

M.gh=block

ده گیم پرطرفدار و برتر جهان ( new)

مهدی قربانی | چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ب.ظ

در این مقاله قصد داریم که ۱۰ بازی برتر سبک اکشن پلتفرم pc سال گذشته را ذکر کنیم.مانند همیشه کمپانی ubisoft درصدر برترین بازی های سبک اکشن قرار دارد.لازم به ذکر است که حضور عناوینی که در ادامه مشاهده می کنید به معنای انحصاری پلتفرم pc نبوده، و عدم حضور به معنای  بی کیفیت بودن دیگر بازی ها نیست.

Watch Dogs

1gwqceMZ_WPb.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Ubisoft

ناشر: In-house

تاریخ انتشار:بهار ۲۰۱۴

در بازی‌ای به سبک سگ‌های نگهبان، بازیکنان کنترل مردی به‌نام آیدن پیرس (با صدای نوام جنکینز) را بدست می‌گیرند که می‌تواند به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف محافظت شده به سیستم‌عامل مرکزی شهر (ctOS) نفوذ کند.داستان سگ‎های نگهبان سراسر حول محور اطلاعات جنگی می‌چرخد، داده‌هایی که به‌هم می‌پیوندند، و افزایش تکنولوژی-بازجویی جهانی که اجرای آنها کاملاً به کامپیوترها بستگی دارد. این بازی واقعیت‌های شهر شیکاگو را به تصویر می‌کشد که یکی از بسیار شهر هایی است که ویژگی یک ابررایانه را دارد و به عنوان «CtOS» سیستم‌عامل مرکزی شناخته می‌شود. سیستم‌های کنترل تقریباً هر نقطه از فناوری در شهر را زیر نظر دارد که شامل اطلاعاتی درمورد همهٔ ساکنان و فعالیت‌های شهر است که می‌تواند برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. در جهان موجود در بازی، خاموشی‌ای در شمال شرقی یافت می‌شود که مربوط به فعالیت‌های یک هکر می‌باشد و باعث پیشرفت و تکامل CtOS می‌شود. بازی یک ضدقهرمان به‌نام آیدن پیرس را که یک هکر بسیار ماهر می‌باشد دنبال می‌کند و نویسنده او را با «مشت و عقل» (کسی که هم متفکر و هم مبارز باشد) عنوان می‌کند. گیم‌پلی دموی رونمایی شده در ای۳، تلاش آیدِن را برای ترور یک غول رسانه‌ای به‌نام «جوزف دمیکو» که به اشتباه به اتهام قتل تبرئه شده بود را به تصویر می‌کشد.

Watch dogs بازی که تقریبا سبکی مثل GTA دارد. از ابتدا اصلا قرار نبود، این هجمه برای رقابت watch dogs با GTA به وجود بیاید، ولی سیل نظرات هواداران و مخصوصا کسانی که کنسول برای بازی GTA نداشتند، باعث شد تا این بازی رقیبی برای شاهکار راکستار تبدیل شود و همینطور هم شد و بازی Watch dogs به عنوان شاهکار سال ۲۰۱۴ درسبک اکشن انتخاب شد.

Grand Theft Auto 5

5T7QstWACcLe.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Rockstar

ناشر: In-house

تاریخ انتشار: TBC

 بازی فوق العاده جذاب و محبوب Grand Theft Auto 5 که توسط کمپانی پرآوازه و مشهور Rockstar منتشر شد ، شروع یک شگفتی در سری بازیهای جی تی ای بود!ماموریت های اصلی بازی که بازی رو بوجود اوردن خیلی متنوع تر شده اند و در هر ماموریت کار خاصی میکنید!
بیشتر ماموریت ها مربوط به دزدی می شود که خیلی جذاب شده است ! سرقت های بزرگ و کوچکی هست که در گیر می شوید،تغییر شخصیت هایتان در ماموریت ها خیلی کمک کننده هستند و نیازتان می شود و میتوانید هر کدام را خودتان کنترل کنید یا به هوش مصنوعی بازی بسپارید.هوش مصنوعی مردم هم پیشرفت خوبی داشته است.پلیس ها هم باهوش تر شده اند و همین که تعداد ستاره های پلیس که دنبال شما هستند زیاد بشود عذاب واقعی را به چشم میبینید !

رانندگی بازی هم خیلی بهتر شده و وقتی به هم میخورید خیلی واقعی به نظر می رسد ,   GTA V ارزش های خود را بخوبی نشان داده است طوری که در شهر چیزهای زیادی را میبینیم اتفاقات زیادی برایتان می افتدد که گاهی چند وقت ماموریت ها را میزارید کنار و فقط میگردید و تفریح میکنید ! در نهایت همه ی اینها دلایل کوچکیست که بگوییم این بازی دومین بازی برتر سال در سبک اکشن است!

Mirror’s Edge 2

yxkV_dQEAiqW.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: DICE

ناشر:  EA

تاریخ انتشار: TBA

امروزه بیشتر شرکت ها در تلاشند که بازی هایی متفاوت و با خلاقیت بیشتر تولید کنند که بعضی شرکت ها در این امر موفق شده اند. اگر امروزه از میان بازی های عرضه شده ی جدید دنبال بازی هایی با خلاقیت تازه بگردید بی شک چند بازی را پیدا خواهید کرد که نسبت به بازی های عرضه شده دارای خلاقیت تازه ای هستند. در میان این بازی ها۲ mirrors edge توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند.

اگر بخواهیم بزرگ‌ترین تغییر نسخه‌ی جدید این عنوان را برشماریم، قطعاً به Open World بودن آن اشاره خواهیم کرد. با اینکه هیچ جزئیات از میزان وسعت محیط بازی یا شهر داده نشده، تصور یک Mirror’s Edge اپن ورلد بسیار خوشایند است. پریدن و اجرای فن‌های پارکور روی تعداد بی‌شمار آبجکت‌های موجود در بازی می‌تواند سرگرمی بسیار خوبی باشد هنگامی که از انجام مأموریت‌ها فارغ هستید. DICE حتی تا آنجا پیش رفته که گفته هدف اصلی ساخت نسخه‌ی دوم این بازی، ارائه یک شهر زنده و پویا و طبیعتاً به صورت اپن ورلد بوده است.بازی دارای موتور گرافیکی قدرتمندی است که افکت های بسیاری توسط سازنده برای آن طراحی گردیده است, شخصیت اول بازی بیشتر از فنون شرقی استفاده میکند, البته سلاح ها و عوامل دیگری در بازی وجود دارند که میتوانید از آن ها بهره ببرید.

این نسخه از بازی بدون شک دارای طرفداران طیف زیادی از گیمرهاست و آنقدر ارزش دارد که این بازی را سومین بازی برتر اعلام کنیم!

Mad Max

3xAPqqct1LKF.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Avalanche

ناشر: Warner Bros

تاریخ انتشار: TBC 2014

عنوان Mad Max  یک بازی Open-World با تم و محیطی آخر الزمانی است که می خواهد دریچه تاریک دیگری از دنیای سیاه متناسب با روحیات سازندگان را به ما نشان دهد.

این بازی نیم نگاهی هم بر مجموعه فیلم های معروفی به همین نام با حضور مل گیبسون (Mel Gibson) دارد، اما از داستان و سناریوی کاملاً مجزایی بهره می برد که تقریباً هیچگونه ارتباطی با همتای سینمایی خود ندارد.

شخصیت اصلی بازی یعنی مکس (Max) تا قبل از پا گذاشتن به این دنیای وحشی و نظاره کشتار انسان ها به دست یکدیگر، فردی خشن، دیوانه و بی رحم نبوده، بلکه نیاز به بقا و زندگی در چنین دنیای سیاهی او را به یک انسان خودخواه و تقریباً بی روح تبدیل کرده باشد. در دنیای او، هر گلوله به معنای واقعی کلمه، امیدی برای حیات است و به قول معروف، یک گلوله هم یک گلوله است. در کنار شخصیت پردازی مکس، در این عنوان شاهد مقدمه ای منطقی برای پیشبرد داستان بازی و رساندن به آن شرایط آخر الزمانی به شیوه و قلم استودیوی Avalanche بودیم.

 قطعاً یکی از عوامل خطیر و مهم در بازی ها که در ملموس شدن فضا نقش مهمی را ایفا می کند، بخش صداگذاری است. به ویژه در عناوینی مانند MM که به القای حس ترس و تنهایی تأکید می کنند و می خواهند تا طعم حقیقی مبارزه برای بقا را به ما بچشانند. تنها نقطه روشن در رابطه با فعالیت های سازندگان در این قسمت، پیشنهاد صداپیشگی به دانل گیبسون (Donal Gibson) برادر مل گیبسون بود.

Elite: Dangerous

QP8VUA-inlqi.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Frontier Developments

ناشر: In-house

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

عنوان Elite: Dangerous ساخته استادیو Frontier Developments چهارمین بازی در سری Elite، پس از عناوین Frontier: Elite 2 ،Elite و Frontier: First Encounters می باشد که در گذشته توسط David Braben و Ian Bell ساخته شده بودند.

داستان این بازی از جایی شروع می شود که امپراطوری دچار اقتشاش و آشوب شده است. پادشاه بیمار است و جنگ بر سر حکومت از همین حالا آغاز شده. از طرفی فدراسیون هم ریاست جمهوری ضعیفی دارد و همه کم کم آن ترک می کنند. بازیکنان می توانند کاملا خودشان را غرق داستان این بازی کنند، یا اینکه فقط کمی در آن حضور یابند.

ساخت بازی Elite: Dangerous از نوامبر سال ۲۰۱۲ آغاز شد و هزینه های آن از کمک های مردمی و سرمایه های خود استدیو Frontier Developments تامین شد. سازندگان برای تشکر از کمک حامیان، به آنها دسترسی به بخش های Alpha ،Beta و Gamma بازی خود را دادند تا اینکه آن را تجربه کرده و برای کیفیت هرچه بیشتر بازی با سازندگان همکاری کنند.

بدون شک این بازی جزء پنجمین بازی برتر سبک اکشن در سال ۲۰۱۴ میباشد و سازندگان بازی باید به خود ببالند که با کمک های مردمی چنین بازی را خلق کردند!!

Star Citizen

1_ICcu477rrm.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Cloud Imperium Games Corporation

ناشر: In-house

تاریخ انتشار: November 2014

ششمین عنوان برتری که در این لیست قرار میگیرد بازی Star Citizen میباشد که این پروژه موفق ترین پروژه ای بوده که در طول تاریخ توانسته سرمایه عمومی جذب کند.

توسعه دهندگان این بازی پی سی، یک شبیه ساز فضایی ساخته اند که در آن هر کاری ممکن است. از سفینه سواری و جنگ های فضایی گرفته تا درگیری های زمینی با سلاح گرم. این پروژه نزدیک به ۶۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و قریب به ۷۰۰ هزار نفر در آن شریک هستند!!!

در قسمت فیزیک این بازی از اولین و پیشرفته ترین سیستم مانور عملیاتی در سفینه ها استفاده می کند. به عنوان مثال…شما میتوانید سفینه ی خود را روی حالت پر قدرت (برای حمله های رو در رو) یا روی حالت مانور (برای فرار کردن از آتش دشمن یا رد کردن آنها) قرار دهید.در هر سفینه یک سیستم مانور به نام (Thruster) تعبیه شده که نوعی شتاب دهنده ی موقت است که برای حرکت و جهت دهی استفاده می شود. نکته ی حالب توجه این است که الگوریتم این سیستم متغیر است و ثابت نیست. به این معنا که اگر شما در هنگام جنگ ۲تا از ۶ شتابگر خود را از دست بدهید..امکان دارد که سفینه ی شما با نتایجی در مانور مواجه شود که شاید درصد پیروزی شما را بیشتر یا کمتر کند و این تماما با بازیکن رابطه دارد که آیا شما سفینه را خوب هدابت میکنید یا نه!

Deus Ex Universe

5MHvuo5Lpv7c.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Eidos Montreal

ناشر: Square Enix

تاریخ انتشار: TBA

کسانی که این بازی را در کنسول های بازی امتحان کرده اند می دانند با چه چیزی در حال روبه رو شدن هستند.یک اکشن مخفی کاری متفاوت! گیم پلی و گرافیک بازی واقعا جای حرف ندارد و تک است. در این بازی شما باید با امکاناتی که دارید بشریت را از نابودی نجات دهید و کسانی که قصد نابودی کرده ی زمین را دارند از میان بردارید.

تنوع اسلحه ها و مهمات در بازی بسیار زیادی است به طوری که ممکن است گیج شوید!سیستم مخفی کاری بازی همانند کنسول عالی کار شده است..سیستم کاور گیری به طوری است که وقتی به پشت جسمی می روید حالت بازی به سوم شخص تغییر می کند و وقتی خارج می شوید به حالت اول شخص بر می گردد.

این بازی فقط برای کنسول Xbox One و PS4 و PC عرضه شده ،همچنین این بازی توانسته مورد قبول منتقدان قرار بگیرد و بدون شک باید رتبه هفتم برترین بازی سبک اکشن را به بازی Deus Ex Universe بدهیم.

Transistor

_6cUuwW-DOUc.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Supergiant Games

ناشر: In-house

تاریخ انتشار: TBC 2014

عنوان Transistor یک بازی هیجان انگیز سبک مجرایی RPG می باشد که دربازی به صورت فوق العاده ای برنامه ریزی های استراتژیک شما را همراه با فرایند سریع بازی در هم می آمیزد و گیم پلی بازی بسیار پاسخگو نسبت به حرکات شما خواهد بود که باعث می شود یک روایت داستانی بسیار غنی را برای شما به ارمغان بیاورد. کارگردان این بازی آقای Greg Kasavin میباشد که در رابطه با این بازی اینطور گفته:

در نبردهای آینده شما بایستی با اولویت هایی که از سوی گروهی خطرناک به نام Process می آید، دست و پنجه نرم کنید. Process قابلیت های متنوعی دارد به عنوان مثال آنها به مرور زمان با کسب تجربه و قابلیت های جدید، نقاط ضعف قبلی خود را پوشش می دهند. ”

داستان بازی در رابطه با یک خواننده زن با نام Red می باشد که در شهری خیالی با عنوان Cloudbank زندگی می کند . در Cloudbank هر کس صدایی منحصر به خود دارد، اما به یکباره صدای برخی از افراد مشهور در این شهر از بین می رود که یکی از این افراد Red می باشد . طی اتفاقاتی که در روند بازی مشخص می شود Red با کمک شمشیری به نام Transistor سعی در باز پس گیری صدا خود می گیرد .

دشمنان موجود در بازی که با نام Process معرفی می شوند از انواع و تعداد مناسبی بهره می برند که با افزوده شدن قابلیتی مختص به این بازی جذابیت و چالش های پیش رو در بازی را به مراتب اضافه  می کنند . طبق گفته کارگردان بازی آقای Greg Kasavin ، Process در این بازی قابلیت پوشش نقاط ضعف خود در برابر گیمر را دارند و با توجه به سبک بازی گیمر نقاط ضعف و نحوه حملات خود را تغییر می دهند و مانند دیگر بازی ها پس از پیشرفت در بازی فقط شاهد افزایش میزان سلامتی در دشمنان نخواهید بود.

Mercenary Kings

k2UwTyQ2MN84.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: Tribute Games

ناشر: In-house

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

میرسیم به نهمین بازی اکشن برتر  ،نهمین بازی برتر سال ۲۰۱۴ ،بازی Mercenary Kings میباشد که دارای گرافیک ۲ بعدی بسیارجالبیست و برای پلتفرمهای pc و ps4 منتشر شده است.

بازی Mercenary Kings شباهت بسیار زیادی به عنوان معروف و قدیمی Metal Slug دارد و سازندگان هم این را به صراحت اعلام کرده اند و از پتانسیل های جنگی آن به خوبی بهره برده اند.داستان بازی در مورد گروه چریکی و چند سرباز است که به کمک هم قصد انجام عملیات مختلفی را در محیط هایی همچون جنگل و کوهستان دارند تا همگی دشمنانی را که مانع پیشروی آن ها در بخش نظامی می شوند، از بین ببرند. 

برای تجربه آنلاین این بازی در نسخه Play Station نیاز به اکانت PS Plus داشتید ولی در نسخه PC نیاز به اکانت شبکه جهانی Steam دارید

 پس از موفقیت های خوبی که این بازی در نسخه کامپیوتری به دست آورد، وارد شبکه Play Station هم شد و بخش آنلاین و Co-Operative آن باعث به وجود آمدن چالش در بین بازیکنان و افرادی می شود که آن را تجربه می کنند.

Speedrunners

7b5rh02FaD8L.878x0.Z-Z96KYq

توسعه دهنده: DoubleDutch Games

ناشر: tinyBuild

تاریخ انتشار: TBC 2014

آخرین بازی که در لیست ۱۰ نفره برترین بازیهای سبک اکشن سال ۲۰۱۴ قرار میگیرد،بازی speedrunners می باشد که شاید کمتر کسی این بازی را بشناسد،ولی یک از بهترین بازیهای ۲بعدی و بسیارخلاقانه و زیبای پلتفورم کامپیوتر می باشد که از گرافیک هنری بسیار بالایی بر خوردار می باشد اکثریت گیمران حرفه ای حتماً با Steam رابطه ی خوبی دارند ، چرا که این شبکه ، مملوع از بازی های مستقل برای کامپیوتر می باشد ! همچنین شما می توانید برای بخش آنلاین این بازی هزینه ای را پرداخت کنید که برابر با ۱۰ دلار می باشد ! این بازی توسط استدیوی مستعد tinyBulid ساخته شده است و گیمران و تحلیل گران صنعت گیم ، امید دارند که این شرکت ، بازی های بسیار زیبایی برای این پلتفورم محبوب تولید کنند.

 امیدوارم ازاین مقاله بهره کافی رو برده باشید،بزودی به معرفی بازی های برتر در دیگر سبک ها نیز میپردازیم…

  • مهدی قربانی

بهتری بازی های جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی